-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:39856 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:39

آفرينش حضرت حوا و كيفيّت گسترش نسل حضرت آدم ( عليه السلام ) چگونه بوده است؟
درباره آدم ( عليه السلام ) و حوا سخن بسيار است و آيات و رواياتي بسيار در اين باره هست ؛ چنان كه خداوند مي فرمايد :
« يا ايّها النّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُم الذّي خلقكم من نفس واحدة و خلق منها زوجها وَ بَثَّ منهما رجالًاكثيراً و نساءً ؛ اي مردم ، از پروردگارتان بپرهيزيد كه همه شما را از يك انسان آفريد و نيز همسرش را از جنس او آفريد و نيز همسرش را از جنس او آفريد و از آن دو ، مردان و زناني فراوان پراكنده كرد » .
{P - سوره نساء ، آيه 1 . P}
منظور از نفس واحده ، نخستين انساني است كه قرآن او را آدم خوانده است و تعبير « بني آدم » كه در آيات ديگر آمده است ، اشاره به اين است كه همه انسانها از نسل آدمند .
برخي از مفسّران از آيه فوق چنين استنباط كرده اند كه همسر آدم از بدن آدم آفريده شده است ؛ همچنان كه در فصل دوم سفر تكويني تورات نيز به اين معنا تصريح شده است . ولي از ديگر آيات قرآن برمي آيد كه خداوند همسر او را از جنس او ( از جنس بشر ) آفريده نه از اعضاي بدنش ؛ همچنان كه برخي روايات آفرينش حوا از دنده هاي آدم را به شدّت تكذيب كرده اند .
جمله « وَبَثَّ منها رجالاً كثيراً و نساً » دلالت دارد بر اينكه خداوند از آدم و همسرش ، مردان و زناني فراوان پديد آورد . از اين تعبير درمي يابيم كه تكثير نسل فرزندان آدم تنها از طريق آدم و همسرش صورت گرفته است . لازمه اين سخن آن است كه فرزندان آدم ( عليه السلام ) با يكديگر ازدواج كرده اند ؛ زيرا اگر با كساني ديگر ازدواج كرده باشند ، جمله « و بَثَّ منهما » صادق نخواهد بود . اين موضوع در احاديثي چند نيز وارد شده است و جاي شگفتي نيز نيست ؛ زيرا بنابر استدلالي كه در برخي از احاديث از اهل بيت ( عليهم السلام ) نقل شده ، اين ازدواجها مباح بوده است ؛ چه اينكه هنوز حكم تحريم ازدواج خواهر و برادر نازل نشده بود . روشن است كه ممنوعيّت ، آن گاه مشروعيّت مي يابد كه از سوي خداوند تحريم شده باشد و مانعي ندارد كه آن كار در زماني جايز باشد و سپس تحريم گردد . البته ، احتمال ديگر اين است كه فرزندان آدم با يكديگر ازدواج نكرده باشند ، بلكه با موجودي ديگر از بازماندگان موجوداتي شبيه به انسان ( =نسانس ) يا بنابر برخي روايات با دو فرشته كه خداوند فرود آورده است ، ازدواج كرده باشند ، كه اين احتمال با ظاهر آيه سازگار نيست ؛ زيرا چنان كه گفته شد ، از جمله « وبَثَّ منهما » چنين برمي آيد كه خداوند تنها از آن دو ( آدم و حوّا ) مردان و زناني بسيار پديد آورده است .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.